Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Screen Shot 2016-09-26 at 16.52.41.png

Español a continuación

In a couple of weeks I’m going to turn 52 and up until this year I haven’t really thought about a sagging neck but all of a sudden I started noticing in photos that gravity was taking hold.  I was horrified!

So I’ve upped the neck exercises to 5 times a week and included them in my daily face routine.

To keep me motivated we are all going to focus on lifting our neck muscles!

Follow me over the coming weeks for our full neck series.  Let’s fight neck sag!

One of my favourite neck exercises is Kiss the Ceiling.  Here’s how you do it:

  • Face front to the mirror, draw your shoulders down, lengthen through your neck.
  • Suck your tongue up to the roof of your month to engage the neck muscles.
  • Lift your chin to the ceiling, keep drawing your shoulders down.
  • Look up to the ceiling – if you have any neck or cervical problems look diagonally in front of you at the wall.
  • Make a  kiss but do not pucker your lips.  Stretch the top lip over your teeth to smooth out the lines.
  • Lengthen through your neck to stretch your neck muscles.
  • Make sure you don’t frown, relax your eyebrows.
  • Breath in, breath out. Hold the stretch for 5 counts.
  • Relax and come back to facing the mirror.
  • Repeat 3 more times!

To see lasting results and stop gravity from taking over you need to make sure you do these exercises at least 3 times a week!

screen-shot-2016-09-26-at-16-53-12

¿Cómo parar la piel caída del cuello?

Dentro de un par de semanas, me voy a cumplir 52 años y hasta ahora no me había pensado en la piel caída del cuello.  Pero de repente, empecé a observar en las fotos que la ley de la gravedad me estaba agarrando.  ¡Qué horror!

Entonces he aumentado los ejercicios del cuello a 5 veces por semana y los incluyo en mi rutina diaria para la cara.

¡Para mantenerme motivada, enfocaremos en el lifting de los músculos del cuello!

Sígueme durante las próximas semanas para nuestra serie completa del cuello.  ¡Luchamos contra la caída de la piel!

Uno de mis ejercicios favoritos para el cuello es el Beso al techo.  Aquí te explico cómo hacerlo:

  • Mírate a un espejo, relaja tus hombros y extiende tu cuello.
  • Succiona la lengua hasta la parte superior de tu boca para activar los músculos del cuello.
  • Levanta tu barbilla hacia el techo, manténlos relajados tus hombros.
  • Dirige la mirada hacia el techo – si tienes problemas cervicales, mira diagonalmente adelante hacia la pared.
  • Forma un beso sin fruncir los labios.  Estira el labio superior sobre los dientes para alisar las líneas.
  • Alarga bien tu cuello para estirar los músculos.
  • Es importante no fruncir.  Relaja las cejas.
  • Inhala, exhala.  Mantén el estiramiento durante 5 segundos.
  • Relaja el cuello, bajándola para mirar al espejo de vuelta.
  • ¡Repite 3 veces más!

¡Para ver resultados duraderos y dejar que la gravedad tome el control de tu cuello, practica estos ejercicios por lo menos 3 veces por semana!

©2015-2016 FacePilates.com

Advertisements