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Español a continuación

We’re still working on that neck sag!

When we do our full 1 hour Face Pilates routine we always start at the neck and always with the Ear to Shoulder Stretch.  

This stretch is a simple but effective way to stretch your neck muscles and warm them up for the complete routine.

It’s important to know that if you have any neck injuries such as compressed discs or herniations or previous neck issues due to illness or accidents you need to be aware of your range of motion with this exercise.

I myself have 4 compressed discs and two protruding in my neck and I am able to do the movement.  I’m just careful and only take the stretch as far as I feel comfortable.  It doesn’t have to be a big movement and it should not hurt.  It is hard work though!

Please if you have any doubts speak to your doctor before you do the routine.

How to do the Ear to Shoulder Stretch:

  • Sit or stand straight and as you breathe in lengthen through your neck and bring your right ear to your right shoulder.
  • Lift your other ear toward the ceiling and draw your shoulders down.
  • Feel the stretch from your chin to your collar bone.
  • Hold the tension for 5 counts and return back to centre.
  • Breathe in and as you breathe out take your left ear to your left shoulder.
  • Keep your  shoulder down and hold for five counts.
  • Come back to centre.
  • Repeat 4 more times.

Coming up….Neck Twist!

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Estiramiento de la oreja al hombro

¡Todavía estamos trabajando con esa piel caída del cuello!

Cuando hacemos nuestra rutina entera de Face Pilates de una hora, siempre empezamos con el cuello y con el Estiramiento de la oreja al hombro.

Este estiramiento es una manera fácil y efectiva de estirar los músculos de tu cuello y calentarlos para la rutina completa.

Es importante saber que si tienes cualquier lesión del cuello como las cervicales comprimidas o herniadas, o algún problema previa debido a una enfermedad o accidente, hay que tener cuidado con tu rango de movilidad en este ejercicio.

Yo misma tengo 4 discos cervicales comprimidos y 2 que sobresalen y puedo hacer este movimiento.  Solo lo hago con cuidado y hago el estiramiento hasta donde me siento cómoda.  No tiene que ser un movimiento muy grande y no debe provocar ningún daño.  ¡Pero sí es mucho trabajo!

Si tienes cualquier duda te rogamos que hables con tu médico antes de hacer la rutina.

Cómo hacer el Estiramiento de la oreja al hombro:

  • Siéntate o párate recto, respirando y estirando tu cuello largo. Baja la oreja derecha hacia el hombro derecho.
  • Eleva tu oreja hacia el techo y mantén los hombros relajados.
  • Sienta el estiramiento desde tu barbilla hasta tu clavícula.
  • Mantén la tensión durante 5 segundos y vuelve al centro.
  • Toma aire y al exhalar, baja tu oreja izquierda hacia tu hombro izquierdo.
  • Mantén tus hombros relajados y quédate allí durante 5 segundos.
  • Vuelve al centro.
  • Repite 4 veces más.

El próximo ejercicio….¡La rotación del cuello!

 

©2015-2016 FacePilates.com

 

 

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