What Is Face Pilates / ¿Qué es Pilates Facial?

Facial exercise is not a new concept. In fact, facial exercise dates back to the 1960s with experts like Senta Maria Runge and her book Face Lifting by Exercise.

To see for yourself, watch Eva Fraser on This Morning program and see the results.

Reese Witherspoon’s trick to a beautiful, young face? Face Pilates. Check out the article in Vogue Italia.

Even Dr. Oz is talking about Facial Exercise and it’s benefits.

Face Pilates is a series of exercises designed to teach you how to work the muscles and the skin of your face using your fingers and facial expressions.  The routine increases blood circulation, lifts the muscles, improves skin condition, relieves stress and leaves you feeling relaxed and revitalized.

Using the principals of Pilates, we teach you to identify and isolate the muscles on your face and neck (see anatomical figure), and use a combination of breathing, stretching, repetitive pulsations and massage to ‘workout’ your entire face.

It is important to learn the muscle insertions for your particular face and notice the shape of your face and focus on those areas you wish to lift and improve.  After the first few sessions you will learn where to make contact with the muscles with your fingers and relax the muscles you are not working and this will give you better results.  You just need to get to know your own face.

It is exactly like your body. The same principles of exercise apply.

The results are noticeable in weeks, especially because our face generally doesn’t have very much fat covering the muscle so the results show much quicker.  In fact, when you do the workout you will notice the difference from one side to the other as you go through the routine.   It really is amazing!

We recommend that you work the entire face once a week and focus on those ‘special areas’ of your face during your daily body and face care routine.

With the increasing pressures from the media to look young and fit, people, specifically middle-aged women are turning to invasive and often dangerous medical procedures to achieve their desired look. We want to help you look and feel young again without having surgery. Drawing from the women who worked to develop face exercise, we have developed our own form of facial exercise that we call Face Pilates.

To make our exercise routine accessible to everyone, we decided to create this app. We hope that you enjoy.

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Qué es el Pilates Facial?

El ejercicio facial no es un concepto nuevo. De hecho, el ejercicio facial se remonta a la década de 1960 con expertos como Senta Maria Runge y su libro Face Lifting by Exercise.

Para verlo tu mismo, mira a Eva Fraser en el programa This Morning y comprueba los resultados.

El truco de Reese Witherspoon para tener una cara bonita y joven? Pilates Facial. Consúltaloen la revista Vogue Italia.

Incluso el Dr. Oz está hablando de ejercicio facial y sus beneficios.

Pilates Facial se basa en una serie de ejercicios diseñados para enseñar cómo trabajar los músculos y la piel del rostro usando los dedos y las expresiones faciales. La rutina aumenta la circulación sanguínea, levanta los músculos, mejora el aspecto de la piel, alivia el estrés y te hace sentir relajado y revitalizado.

Usando los principios de Pilates, te enseñamos a identificar y aislar los músculos de la cara y el cuello (ver figura anatómica), y a utilizar una combinación de respiración, estiramientos, pulsaciones repetitivas y masaje para “trabajar” todo tu rostro.

Es importante aprender las inserciones musculares en tu propio rostro, fijarte en la forma de tu cara y centrarte en las áreas que quieres levantar y mejorar. Después de las primeras sesiones, aprenderás dónde hacer contacto con los músculos mediante los dedos y a relajar los músculos que no estás trabajando, consiguiendo así mejores resultados. Sólo tienes que conocer tu propio rostro.

Es exactamente igual que cuando trabajas el cuerpo. Se aplican los mismos principios de ejercicio.

Los resultados se notan después de pocas semanas, sobre todo porque, por lo general, la cara no tiene mucha grasa que recubra el músculo y eso permite que los resultados se muestren mucho más rápido. De hecho, cuando hagas los ejercicios te darás cuenta de la diferencia de un lado a otro a medida que avanzas a través de la rutina. ¡Es realmente increíble!

Te recomendamos que trabajes toda la cara una vez por semana y que te centres en las “zonas especiales” de tu cara durante tu rutina diaria de cuidado corporal y facial.

Con la presión creciente de los medios de comunicación para parecer joven y en forma, las personas, en especial las mujeres de mediana edad, están recurriendo a procedimientos médicos invasivos y con frecuencia peligrosos para lograr su apariencia deseada. Queremos ayudarte a verte y a sentirte joven otra vez sin necesidad de cirugía. Trabajamos nuestros cuerpos. ¿Por qué no trabajar nuestra cara? Los mismos principios que se aplican a tu cuerpo, se aplican a la cara. A partir de las mujeres que trabajaron para desarrollar el ejercicio para la cara, hemos creado nuestro propio sistema de ejercicio facial, al que llamamos Pilates Facial.

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